V školskom veku (mladší školský vek od 6. do 12. roka,
starší školský vek od 12. do 14. roka) pokračuje vývoj organizmu,
najmä kostry, svalstva, srdcovocievneho a dýchacieho
systému. Vznikajú tak podmienky na všestrannú
pohybovú aktivitu. Žiaľ, plnenie školských povinností pohybovú
aktivitu značne obmedzuje. Dve—tri hodiny školskej
telesnej výchovy týždenne sú pre zdravý vývoj mladej
generácie úplne nedostačujúce. Nedostatok pohybovej
aktivity v škole musíme preto kompenzovať vo voľnom čase
záujmovou rekreačnou pohybovou aktivitou. Ak sa tak
nestane, dochádza k nesprávnemu držaniu tela pre slabo
vyvinuté brušné a chrbtové svalstvo. V tomto období sa
významne mení i funkcia srdcovocievneho a dýchacieho
systému, ktoré spolu s látkovou premenou majú rozhodu
júci význam pre celkovú funkčnú zdatnosť. Jej žiadúca
úroveň sa dosiahne len vtedy, ak na organizmus vplýva
pravidelná pohybová aktivita dostatočnej intenzity a trvania.
V mladšom školskom veku sa osvojujú zložitejšie
prvky obratnosti v spojení s rýchlosťou.
starší školský vek od 12. do 14. roka) pokračuje vývoj organizmu,
najmä kostry, svalstva, srdcovocievneho a dýchacieho
systému. Vznikajú tak podmienky na všestrannú
pohybovú aktivitu. Žiaľ, plnenie školských povinností pohybovú
aktivitu značne obmedzuje. Dve—tri hodiny školskej
telesnej výchovy týždenne sú pre zdravý vývoj mladej
generácie úplne nedostačujúce. Nedostatok pohybovej
aktivity v škole musíme preto kompenzovať vo voľnom čase
záujmovou rekreačnou pohybovou aktivitou. Ak sa tak
nestane, dochádza k nesprávnemu držaniu tela pre slabo
vyvinuté brušné a chrbtové svalstvo. V tomto období sa
významne mení i funkcia srdcovocievneho a dýchacieho
systému, ktoré spolu s látkovou premenou majú rozhodu
júci význam pre celkovú funkčnú zdatnosť. Jej žiadúca
úroveň sa dosiahne len vtedy, ak na organizmus vplýva
pravidelná pohybová aktivita dostatočnej intenzity a trvania.
V mladšom školskom veku sa osvojujú zložitejšie
prvky obratnosti v spojení s rýchlosťou.
<< Home