Po prvé
— duševnú výchovu. Po druhé —
telesnú výchovu, aká sa uskutočňuje v gymnastických školách
a na vojenských cvičeniach. Po tretie — polytechnickú
výchovu, pri ktorej sa deti alebo mladiství oboznámia
s hlavnými zásadami všetkých výrobných procesov a zároveň
sa naučia zaobchádzať s najjednoduchšími nástrojmi
všetkých pracovných odvetví." Marx a Engels zdôraznili,
že socialistická spoločnosť bude vyžadovať všestranne
pripravených ľudí. V ďalšom období Lenin pripisoval telesnej
výchove veľký význam, zdôrazňoval všestranný rozvoj,
starostlivosť o zachovanie zdravia robotníkov a roľníkov.
Rovnako sme postupovali u nás po víťazstve socializmu,
po vzniku jednotnej telovýchovnej organizácie. Zákon
O organizácii telesnej výchovy zo dňa 20. 12. 1956 hovorí:
„1. Telesná výchova ako významná zložka kultúry je
v ľudovej demokracii neodlučiteľnou súčasťou socialistickej
výchovy."
telesnú výchovu, aká sa uskutočňuje v gymnastických školách
a na vojenských cvičeniach. Po tretie — polytechnickú
výchovu, pri ktorej sa deti alebo mladiství oboznámia
s hlavnými zásadami všetkých výrobných procesov a zároveň
sa naučia zaobchádzať s najjednoduchšími nástrojmi
všetkých pracovných odvetví." Marx a Engels zdôraznili,
že socialistická spoločnosť bude vyžadovať všestranne
pripravených ľudí. V ďalšom období Lenin pripisoval telesnej
výchove veľký význam, zdôrazňoval všestranný rozvoj,
starostlivosť o zachovanie zdravia robotníkov a roľníkov.
Rovnako sme postupovali u nás po víťazstve socializmu,
po vzniku jednotnej telovýchovnej organizácie. Zákon
O organizácii telesnej výchovy zo dňa 20. 12. 1956 hovorí:
„1. Telesná výchova ako významná zložka kultúry je
v ľudovej demokracii neodlučiteľnou súčasťou socialistickej
výchovy."
<< Home