Friday, October 21, 2005

Smich

Třiadvacetiletou studentku medicíny Veroniku by nikdy ani nenapadlo, že nedostatek smíchu bude právě jejím problémem. "Nikdy jsem o tom moc nepřemýšlela. Je sice pravda, že moji rodiče jsou spíš vážní a seriózní, ale vždycky jsem si myslela, že se směju stejně často jako ostatní lidé. Z omylu mě vyvedl až můj spolužák, který si ke mně soucitně přisedl na přednášce a ptal se mě, co se mi předchozí den stalo. Prý mě potkal na ulici a chtěl se se mnou dát do řeči, ale tvářila jsem se tak zamračeně, jako by mě někdo hrozně vytočil, a nechtěl mě proto otravovat. Já jsem přitom měla úplně normální náladu a ten den se mi nic špatného nestalo. Od té doby jsem se začala mnohem víc pozorovat a zjistila jsem, že se fakt tvářím skoro pořád hrozně přísně a odměřeně. Předtím bych si toho ani nevšimla, ale musím přiznat, že kdybych sama sebe potkala na ulici, držela bych se raději stranou," vypráví. Možná vám připadá smích jako samozřejmost, která nezasluhuje téměř žádnou pozornost. Tak to ale není! Jasně že znáte tisíckrát omleté průpovídky o veselé mysli, která má zajišťovat půlku zdraví, jenže víte opravdu, proč a čím přesně vám může být smích užitečný? Tady máte pět hlavních důvodů, proč byste měla do svého života zařadit koňské dávky humoru.